donderdag 18 oktober 2007

Nieuw: Anti Duurzaam Portfolio Fonds

Het is wel heel veel duurzaam nieuws dat de klok slaat. Valt nieuws over duurzaamheid nog wel op? Wordt er nog wel geïnvesteerd in duurzame fondsen? Nu ben ik zelf een behoorlijke fan van duurzaam beleggen, maar soms kunnen te veel prikkels net even averechts werken. De redactie van www.fondsinformatie.nl wordt dagelijks overspoeld met duurzaam nieuws.

Duurzame campagnes, nieuwe onderzoeksrapporten over duurzaamheid, persberichten over nieuwe duurzame productinnovaties…..het is dagelijkse kost. Het themadossier ‘duurzaam beleggen’ dat op de site is gelanceerd, is binnen vier weken al bijna uit zijn voegen gebarsten.

Voor mij is het werk en zoals gezegd, duurzaam beleggen heeft mijn interesse. Maar wordt de normale consument niet overvoerd met duurzaamheid?

Het zou mij niet verbazen als er markt is voor een anti duurzaam beleggingsfonds. Vandaar dat ik het ‘Anti Duurzaam Portfolio Fonds’ heb bedacht. Net even dat kleine foute accent in de portefeuille; een fonds dat belegt in alles wat slecht en fout is. Wie doet er mee en wie zullen we als fondsmanager aanstellen?

Ik zie de reclamecampagnes al voor me. Kleine kinderen die zuigend aan een sigaret onder bizarre omstandigheden wapens in elkaar knutselen…..gelukkig komt het zover niet. Doe dan maar een beetje teveel duurzaam. Al sta je helaas versteld van het potentieel aan rendement van het Anti Duurzaam Portfolio Fonds….

Geen opmerkingen: